söndag 11 november 2012

Hmmm... sköna söndag...

Idag har jag hunnit med att sova så läääänge på morgonen att jag nästan skäms. Efter en lugn och skön frukost gick jag med D till gymmet och avverkade faktiskt 8,5 km löpning varvat med snabb promenad på löpbandet på en timme. Riktigt nöjd med mig själv. Sedan dök N upp för att hjälpa mig att momsdeklarera för första gången. Förutom att jag hade bokfört inköp från EU-land på det vanliga inköpskontot, så stämde faktiskt redovisningen. KORS I TAKET!!!! Sedan strulade såklart bank-id funktionen till Skatteverket tills N föreslog att testa en annan webläsare, eftersom det tydligen var en brandvägg som inte ville släppa igenom mitt bank-id. Då funkade det. Puh! Hade blivit lite svettigt eftersom deklarationen ska vara inlämnad i morgon... varför vara ute i god tid liksom....



Jag har också testat några nya Dumlekakor från Delicato. Jag tog faktiskt inte det översta kortet upp-och-ner, men av någon anledning svänger min I-phone till bilderna lite käckt sådär och jag orkar inte knöla med att vända den just nu. Finns även med smak av Turkisk peppar, men den har jag inte hunnit testa... än. De var tyvärr riktigt goda... sådär så att jag kommer säkert att frestas att köpa dem igen... suck... det blir till att fortsätta springa på det där bandet.

Å i morrn är det Memeliemåndag. Skön start på ny busy-busy-busy vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar