torsdag 29 november 2012

Hmmm... Pauz och Mette Picaut...

I måndags var jag på öppet-hus-kväll hos Celeste som fixar mina naglar och på salongen där hon gör sina små underverk nämligen  Pauz. Nu får ni inte tro att jag är nåt premiärlejon som bara springer på öppet-hus-dagar, det är bara just nu som allt roligt klumpat ihop sig.


I allafall.

Jag började vid lunch med att adventsblinga mina naglar hos fantastiska Celeste. Rött och silvrigt glitter blev et denna gång. Att gå till Celeste är en helrenovering. Nya piffiga naglar och en otroligt trevlig stund. Balsam för själen. Looki, looki!!!


Sedan var det öppet hus på kvällen. Då mötte jag upp några vänner och vi blev bjudna på glögg, pepparkakor med grönmögelost, godis, vin och snacks och massor av prat, bra erbjudanden på produkter och behandlingar mm.

Sedan kom Mette Picaut dit och berättade om sina fantastiska produkter och lät oss prova dem. M Picaut är ett Göteborgsbaserat företag och produkterna tillverkas i Mora. Jag gillade hennes filosofi om att produkterna ska vara ekologiska, utan massor av konstgjorda dofter och att det inte ska vara så krångligt. 4 produkter räcker (rengöring, ansiktsvatten, olja och ansiktskräm) och du kan även använda rengöringen som en mask. Mycket praktiskt och enkelt.

Mette Picaut
Bilden är lånad från M Picauts hemsida




Hon berättade också om hur hon startade sitt företag genom att röra ihop egna krämer i köket och hur det sedan utvecklades vidare. Hennes produkter nämns nuförtiden bland annat i senaste Tara och franska Elle som årets bästa! Detta tyckte såklart jag var väldigt spännande med tanke på var Memelie befinner sig och hon hade många bra tips för ett litet nystartat företag att dela med sig av.


Jag har nu testat produkterna i några dagar och jag gillar dem verkligen. Jag fick dessutom visa legitimation på systemet idag, efter att noga blivit synad av kassörskan, då jag handlade grejer till glöggen som ni får recept på i morgon och det måste väl vara ett väldigt gott betyg. Jag är definitivt närmare 40 än 20 om vi säger så.

Precious Oil
Bilden lånad från M Picauts hemsida

Oljan är helt fantastisk!!! Den kan man även använda på torra nagelband och torra hårtoppar. När man har smörjt ansiktet så smörjer man nagelbanden med oljan du har kvar på händerna och avslutar med att stryka handflatorna längs nedre delen av håret för att slippa friss och torra toppar. Enkelt och snabbt och multifunktionellt. Sånt gillar jag. Jag kommer fortsätta att använda dessa produkter.

Du hittar M Picauts produkter bland annat här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar