söndag 18 november 2012

Hmmm... gissa bajset eller vad blir det för mat?

Åååå idag har det varit en riktig slappardag. Här är det skidor på tv och jag har fortfarande inte gått upp.


Vi hade middag hemma hos oss igår med goda vänner och det blev sent.. och några glas rödvin. D skulle som vanligt servera något speciellt (ja för inte kan man servera något som man gjort förut eller som man är säker på hur det smakar, väl, eller?). Nä det kunde man inte den här gången heller. Så det blev det rådjur, halsbiten, som kokats i åtta, ja ÅTTA, timmar och potatiskaka. Puh! Det var en hel del fixande här hemma innan maten kunde serveras.


Men en sak har jag redan konstaterat. Det här kommer aldrig att bli någon mat och bakblogg. Inte för att maten inte blev bra. Den var fantastisk. D han kan han. Men det blir liksom inte sådär snyggt som i matbloggar när man lagar det eller när det läggs upp. Mitt bidrag till middagen var Amarulatryffel. Smakade hur bra som helst. Choklad liksom, det kan aldrig gå fel. Men... och detta är ett stort MEN. Tack gode gud för råsocker säger jag bara. För annars hade mina tryfflar snarare passat i ett barnprogram, under kategorin "Gissa bajset" från det här svårdefinierade okända djuret. Ja, men se själva. Det bliiir inte sådär snyggt som i bloggarna. Men äsch... det spelar inte så stor roll längre... de är redan slut. För som sagt goda var de.



Å hörreni. Missa inte vår tävling här. Vem vill inte ha 500 pix att handla för här ... nä tänkte väl det. Hoppas ni har en skön söndagskväll...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar