torsdag 1 november 2012

Hmmm... lite tidigt julstök...

För ett tag sedan såg jag att Josanne hade bakat lussekatter. Mannerströms lussekatter... med kardemumma... Hmmm... det måste jag nog pröva tänkte jag och klickade mig igår såklart snabbt vidare till Mannerströms recept. Jag hade lovat pappa att baka medan jag var på besök, så att han fick lite julfika och sagt och gjort här skulle det bakas. Eftersom D tycker att lussekatter är världens torraste och tråkigaste bakverk (konstigt nog brukar de ändå försvinna ur frysen hemma), så har jag ibland bakat lussebullar med russin, smör och mandelmassa emellan, vilket D gillar desto mer. Idag blev det en blandning av hederliga lussekatter och mandelmasselussebullar för säkerhets skull. Mina bullar blev inte Sveriges, ja inte ens Linköpings snyggaste, men de blev farligt goda, eller som Josanne skrev, riktigt slurpiga. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar