lördag 13 oktober 2012

Hmmm... snurrigt värre och nu helglunk.

Så skönt att det är helg! Jag tog D med mig på bussen igår och åkte österut. Efter en helt otroligt snurrig och späckad dag på jobbet var jag helt slut och, men hade ändå svårt att slappna av. När vi klivit av bussen och åkt en bit i pappas bil ska jag bara kolla så jag fått med mig datorn. Panik! Den är inte där! Pappa får åka tillbaka. Jag letar nummer att ringa och konstaterar att de inte svarar förrän som idag och Daniel letar och hittar till slut ett nummer till bussbolagets ägare som har jour. De ringer upp samtidigt som jag tittar efter datorn igen och ser något sticka ut under min resväska i baksätet. Datorn. Skönt!!! Men det värsta är att jag verkligen inte kan komma ihåg att jag hade den med mig ur bussen överhuvudtaget. Ett typiskt tecken på stress för mig, som vanligtvis är ett kontrollfreak. Så det är nog dags att ta det där samtalet med chefen om mitt schema som vi båda vet är mer omfattande än de där 80% jag ska jobba, snarast. Å inte bara skjuta på problemet som vi gjort hittills.

Så det blir en lugn helg. Lördagsfrukost i lugn och ro hemma hos pappa. Så mysigt att vara "hemma" och att D är med också. Idag ska vi göra stan och ikväll middag med en av mina bästa vänner och hennes nya... kille. Som visade sig vara någon jag känt sedan jag gick på lekis. Ja, stan är inte så stor ändå. Ska bli väldigt roligt.





1 kommentar:

  1. Här bara fortsätter klantigheterna. Lyckades komma åt fel knapp och radera din kommentar Lingon, så jag får klistra in den här och svara.

    "Pust...sånt är så jobbigt men underbart att datorn kom till rätta igen. :) :) :)
    Dags att varva ner så sant..
    kramar och ha en fin lördag"

    Ja det var verkligen underbart att datorn kom tillrätta. Nu får det bli lugna gatan ett tag. Det kan behövas.

    Kram tillbaka.

    SvaraRadera