lördag 20 oktober 2012

Hmmm... lite kreativt pyssel eller konstnärlighet, välj själv.

I veckan var jag med några vänner på en lite annorlunda afterwork. Vi var på Art of soul i Linné i Göteborg. Man kan boka tid om man är ett sällskap eller gå dit på någon av deras drop-in-tider som ni hittar på hemsidan om ni är intresserade. Väl där stiger man in i en väldigt mysig lokal där kreativiteten och lugnet flödar.


Har du bokat tid så ingår ost och kex som finns framdukat, dryck tar man med själv. Efter att ha styrkt sig lite med ett kex, så är det dags att ta sig en lov runt i lokalen och försöka bestämma sig för vad du vill göra. Här finns mängder av fat, skålar, äggkoppar och muggar i olika storlekar och modeller. 


Basen är färdig, men sedan är det upp till dig hur du vill dekorera. Jag valde en ganska enkel och slät skål.


Som inte var lika enkel och slät när jag fått gå bananas med dekorationsflaskan. Mitt motto blev inte "less is more" just denna gång insåg jag. Snarare, det kan inte vara tillräckligt med prickar och snurror på en skål. Det var ju så himla kul!!! Man kan självklart även måla på dekor med färg eller skriva en slinga som ni ser nedanför på fatet. Vi fick fantastiskt bra hjälp och instruktioner när vi höll på. När din första lager dekoration har torkat så är det dags att välja färg på glasyren och måla din skål med denna för att få den färg på porslinet som du vill ha.


 Jag valde en grålila nyans som ska bli såhär när den är bränd.


Nu återstår att se om min skål blir lika snygg som detta fat. Å lyckas jag med det så kan alla lyckas med detta. Ska bli spännande att se när jag hämtat ut min färdiga skål om ca en vecka. Mina vänner är fantastiskt kreativa och duktiga. Att deras alster blir fantastiska tvivlar jag inte ett ögonblick på. Kolla här bara.


En aw här kan jag varmt rekommendera. Drick inte för mycket vin bara innan, för det gäller att hålla tungan rätt i mun för att få till det som du vill. Pyssligt och pilligt och väldigt kul!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar