måndag 8 oktober 2012

Hmmm... Memeliemåndag.

Idag är det måndag och det innebär att jag jobbar hemifrån med memelie.com, vår shop. Memeliemåndag helt enkelt.

Vi öppnade ju förra måndagen, så nu har mina arbetsuppgifter gått från att lägga in alla varor i shoppen och få alla funktioner där att funka, till att som idag sitta och maila ett stort antal tidningar och bloggar och berätta att vi finns. Det där med att synas på nätet det är inte lätt. Det är en DJUNGEL!!! Du ska kommentera på bloggar, vilket i och för sig snabbt går från strategisk marknadsföring till hobby. Många bloggar är ju fantastiskt bra, precis som de som skriver dem, och då blir det ett rent nöje istället, för man upptäcker snabbt att man börjar tycka väldigt mycket om bloggaren och då flyger den där tanken som fanns en gång för länge sedan att man skulle kommentera för att synas sin kos. Man gör det för att man vill läsa mer och höra mer om den där fantastiska kvinnan bakom bloggen. (Ja, alla genustänkare och jämställdhetsnissar, de bloggar vi läser ÄR det kvinnor som ligger bakom. Det har bara blivit så). Många bloggare har träffat en hel del nya vänner genom sina bloggar och det är ju det som är så fantastiskt med just bloggforumet. Men förutom att synas på bloggar, så måste man som sagt använda sig av, facebook, maila tidningar, länka och pinga och gud vet vad det heter allt. Det ÄR verkligen en djungel...

Förutom det har jag idag hunnit med att se en film om Shirley Bassey i morse, medan jag letade adresser till tidningsredaktioner. Å vilken kvinna! Snygg, sexig, skinn på näsan och en röst som är helt fenomenal. WOW!!! Å, så har jag varit hos tandläkaren och lagat en trasig fyllning. Brrr.... det gillar jag inte. Tur att jag har världens snällaste tandläkare.

Men all Shirley Bassey i morse och bedövningen som gör att jag just nu ler väldigt snett och med jämna mellanrum får påminna mig själv om att känna efter om jag dregglar lite i höger mungipa eller inte, har i allafall lett till att jag just nu svassar runt här hemma, lite sluddrigt sjungandes till "Diamonds are forever" och några andra av hennes låtar på Spotify, samtidigt som jag samlar mod till mig att trycka på skicka knappen och få iväg mailen till alla tidningarna. Eller förresten, i ärlighetens namn så skrålar jag... ganska högt och falskt dessutom, men jag har kul. Tur att jag ensam hemma!!!


2 kommentarer:

  1. Ha, ha, den såg jag med, Shirley Bassey-filmen alltså. Jag är ju hemma och är sjuk. jag blev också grymt imponerad.

    Helene V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den bra!!! Aj då, är du fortfarande sjuk din stackare! Läste precis på FB att Charlotta också låg sjuk. Då blir det en intressant dag i morgon och så APT som grädde på moset. Oj oj oj! Krya på dig!!!

      Radera