lördag 27 oktober 2012

Hmmm... en liten kärleksförklaring... till min tandläkare.

Ha! Inte alla hittar sin stiliga tandläkare i en annons i tidningen. Å självklart ser jag lika sval och glad ut när jag är där. Not!

Men jag gillar faktiskt min tandläkare, mycket, tro det eller ej!

Här snackar vi om någon som har haft tandläkarskräck sedan högstadiet, då en hårdhänt riktig ragata till tandläkare drog den där mojängen man tar bort tandsten med i min underläpp, så att det började blöda och inte ens bad om ursäkt för det. Sedan dess har jag undvikit att gå till tandläkaren i det längsta och måste bli kallad, för att ja, jag är så plikttrogen, så då går jag iväg. Eller få akuta problem.

Hos Johan hamnade jag, efter tips från en kompis, då jag fått sån tandvärk så jag klättrade på väggarna hemma förra våren. Det visade sig att jag hade varit så stressad att jag bitit ihop tänderna så hårt i sömnen att jag fått tandvärk, vilket han lugnt förklarade. Ja, han lyckas alltid vara lugn och väldigt pedagogisk när han förklarar vad som är fel och vad han ska göra, så han passar den där hariga lilla Lotta som dyker upp i tandläkarstolen alldeles perfekt. Så nu har jag lärt mig att känna igen tecknen då jag biter ihop käkarna redan innan jag somnar när livet rullar på lite för fort + att jag numera blir kallad en gång om året till säkert en av Sveriges bästa tandläkare. Utan att överdriva.

Toppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar