onsdag 31 oktober 2012

Hmmm... Bondbrudsdrömmar och hollywoodlockar hos Co. Haagaard

Inspirerade av allt Bondbrudsprat så tog vi oss igår en välförtjänt paus från jobbet med allt som är kring webshopen och passade på att gå och klippa oss hos Johan på hans salong Co. Haagaard  på Engelbrektsgatan i Linköping. Vi ville ju också bli sådär Bondbrudssnygga.

  Co. Haagaard – Linköping, Sweden

Carro hade beställt hollywoodlockar, vilket Johan såklart levererade. Medan Johan klippte Carro fick Ida sätta saxen i mitt hår. Johan och Ida använde en teknik som inte jag har sett någon frisör använda tidigare, men som när de förklarade låter helt självklar. De tvinnade en bit av håret och sedan drog de med fingrarna uppåt, mot tvinningen, kan man säga. Då spretar de lite kortare hårstråna ut och man kommer åt att toppklippa dem också. Enligt Johan är det en gammal teknik, men som bara ett fåtal frisörer använder eftersom det tar lite extra tid. Jag kan bara säga att ett så lent och välmående hår som jag fick nu efter klippningen var det längesedan jag hade. Nu är verkligen allt det där slitna och frissiga borta, även på det där överhåret som annars brukar burra när det blir lite fuktigt ni vet.


Vi kan varmt rekommendera er ett besök hos Johan!!! Här blir man väl omhändertagen. Hans salong är dessutom inredd i den där härliga retrostilen som ger dig känslan av att verkligen kliva in i en riktig salong. Kolla här får ni se själva.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar