tisdag 18 september 2012

Hmmm... ???!!!



Idag har jag försökt sätta mig in i vårt bokföringsprogram... hrmm. Man kan väl säga att det har gått sådär om man ska vara snäll och om man ska vara ärlig, så har det gått käpprätt åt skogen. Jag fattar ingenting än så länge. Jag snackar ju språket och förstår vad de olika sakerna är (jag har ju trots allt en magisterexamen i företagsekonomi) men jag har än så länge inte praktiserat mina kunskaper och att få in allt i ett dataprogram dessutom... suck. Att det ska vara så krångligt! Pengar ut och pengar in och sen lite momsredovisning på det så att skattemyndigheten får sitt, borde ju räcka liksom. Är det pengar kvar på kontot kan man handla, är det tomt kan man inte, då får man sälja sina varor så att nya pengar kommer in. Hur svårt kan det vara... SKITSVÅRT!

Men skam den som ger sig. Tur att jag är så in i norden envis och nyfiken. Eller som min mormor sa när jag var liten "fortsätter hon vara lika nyfiken så kommer hon gå långt". Så det är väl bara att traska på. Jag SKA få fram de där kunskaperna jag en gång fick slita för att få. Långa föreläsningar med Peter och omöjliga grupparbeten med hittepåföretag.  Jag har nu skrivit ut vissa hjälpavsnitt och ska läsa på och på lördag kommer min egen privatlärare och tillika bästa affärscontrollern av alla till undsättning. Kära N, jag älskar dig (ännu mer) om du får till allt och visar mig hur, så att vi kan momsredovisa i oktober. Sedan ska vi äta tapas och dricka vin. Det får man när man arbetat hårt.

Så snart ska jag nog få in alla nuffrorna på rätt ställe så att redovisningen stämmer. Så det så!!!


2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt! Vi fixar det ;)
    Kram: N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är bara bäst, men det vet du redan väl? Puss!

      Radera