lördag 22 september 2012

Hmmm... nostalgitripp!

Fick en rejäl flashback igår pga en kommentar i en film. Hävdade först att kommentaren "What are you gonna do with your life?" är från Pink Floyd, men ändrade mig lika snabbt och insåg att den var nog från Twisted Sisters "We´re not gonna take it". Attans! Det var Twisted Sisters. Så kulturell var jag. Ha! Det var den första ettan i min klass på lågstadiet när vår musiklärare Arne för första gången lät oss ha "Top 5" i klassen. Otroligt cool låt tyckte vi och otroligt skämsigt band som stod i skinntights på Okeyplanschen min klasskompis hade med PTV. PINSAMT!!!! tyckte vi i nioårsåldern. Så eftersom jag idag sliter med siffrorna i vår redovisning tillsammans med världens bästa N så får ni hålla tillgodo med en av mina gamla favoriter. Å alla ni på Tokarpsskolans lågstadie sådär vid 80-talets mitt, Rock on!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar