onsdag 19 september 2012

Hmmm... vad gör dom här!?

Igår kväll när jag trött och hungrig kom hem så står det en barnvagn och en barncykel utanför vår port och ut kommer en liten lintott till tjej på ca 3-4 år som glatt konstaterar att "cykeln är inte snodd". Nä, vilken tur hinner jag tänka och vilket bra område vi bor i. Sen håller jag på att tvärnita och ställa mig som en fågelholk och glo för efter flickan och hennes mamma kommer dessa två: Christer och Morgan från programmet Christer på P3. Hmmm... hmmm... igen. Vad gör dom här???? I vårt hus??? Spekulationerna drar ju självklart igång i mitt huvud. Jag vet att vår granne letar annan lägenhet, så ska de flytta in... ja kanske inte båda två för de bor nog inte ihop... tror jag... inte. Men kanske nån av dem. Eller näe... eller? Christer hade tom kepsen på sig som han har på bilden när jag tänker efter. Jag hade min stoooora Lola Ramonaväska under armen full med träningskläder (som hrm inte använts idag, men man blir stark av att bära dem fram och tillbaka till jobbet va?) och håller först på att fastna och sedan sidtackla stackars Morgan i dörröppningen. Ja för efter att ha stängt igen munnen och hälsat artigt på dem allihopa fick jag ju fart in. Då blev det ju lite pinsamt ju. Å inte tog jag något kort heller som den rookie till bloggare jag är. Attans! Men vilket hmmm... vad tusan hände-tillfälle jag fick! Å som sagt... undrar vad de gjorde här? DET kan jag hmmm??a över länge.

Christer Lundberg
Christer
Morgan
Morgan  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar