lördag 1 september 2012

Hmmm... Lasse, Lasse, Lasse...

Ikväll är det alltså konsert med Lasse Winnerbäck i Vidingsjö motionscentrum som gäller. Åååå vad det ska bli kul! Hoppas det kommer massor av folk, att regnet håller sig borta och att han spelar Söndermarken... Det är speciellt att se Lasse i Linköping när man själv kommer därifrån och vet var den där replokalen låg, var Tinnerbäcken rinner och så väl känner igen hans beskrivning av alla dessa nyponbuskar (som nog inte bara är en Linköpingsföreteelse väl?) och vi ser fram emot den här konserten sååå mycket.

Vi älskar att gå på konserter och vissa kommer man ihåg mer än andra. Eftersom vi hängt ihop ett bra tag så började vi väl (tror jag) vår konsertbana med att få lov att åka med en kompis till Stockholm och gå på New kids on the block. Japp så var det nog faktiskt. Jordan och Donnie var favoriterna. Å jo vi skrek nog som de andra småtjejerna, vi också. Kanske inte vårt stoltaste ögonblick såhär i efterhand. Hmmm... Carro har faktiskt också sett Vanilla Ice i Bournouth på en språkresa och fått hans svettiga handduk. Det var stort då. Ja, ni hör vilka fantastiska konsertupplevelser.

När vi kom upp i gymnasieåldern började nog vår nuvarande musiksmak mer ta form och det har blivit en blandad kompott av INXS (Å vad jag är glad att jag stod svettig som få längst fram på Cirkus och fick se INXS sista konsert i Sverige. Å herregud vad jag tyckte att Michael Hutchence var snygg!) U2, REM, Depeche Mode, Kent och Winnerbäck mm mm.

Men ikväll kommer vi att stå bland många andra Linköpingsbor och ropa efter våran Lasse och skråla med i låtarna (och ja, jag vet att håret reser på dina armar nu D för att du tycker det är jobbigt med folk som skrålar hellre än bra, å speciellt om jag gör det, men vi kommer skråla, det bara är så...)

Vi älskar Lasse, vi älskar Lasse, vi älskar Lasse.................

...Gråvita skyar
Tandläkarväder
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar