torsdag 20 september 2012

Hmmm... älgarna demonstrerar, typ.

Idag ska jag demonstrera. Å gå i demonstrationståg. Det är inte riktigt min grej och jag tycker sånt är lite skämmigt och jobbigt och jag får lika mycket ståpäls av sånt, som D får av att någon får feeling och sjunger med lite för mycket inlevelse fast den inte kan. Ni ska se D när Hugh Grant får feeling och sjunger "Killing me softly" i "Om en pojke". Han vrider sig som en ål. MEN! Ibland måste man stå upp för saker man tror på och göra sånt som man inte vill, om det är en viktig sak och något man tror på och brinner för, även om man slingrar sig. Detta är en viktig sak för mig och många andra och då måste man sätta ner foten och säga: Stopp! Nu är det nog! och visa det. Annars är man bara en fegis och en liten lort, som Skorpan sa. Å det är inte jag!

Så om ni ser någon i morgon med ståpäls på armarna, som liksom ålar sig fram i tåget, nynnandes på denna låt (för den har snurrat i mitt huvud sedan jag fick höra om demonstrationen, så är det jag. Ni kan väl vinka?


2 kommentarer:

  1. Absolut skulle jag vinka. :)
    Lycka till,
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad jag hade blivit glad om jag fått syn på dig vid sidan vinkandes. Jag hade inte kunnat hålla mig ifrån att springa fram och ge dig en stor kram!!!

      Radera