fredag 11 januari 2013

Hmmm... hårda killar...

Ååååå.... börjar ni fredagskänsla än?

Jag har precis kommit hem och känner ganska mör efter första jobbveckan detta år. Dygnsrytmen är inte vad den borde och jag har somnat alltifrån halv tre på natten till halv nio på kvällen och det känns, vill jag lova. Därav behövdes lite socker ikväll.


Idag har jag fått äran att njuta av högklassig humor då mina små adepter önskade att får framföra roliga historier en stund av dagen. Detta gjorde de såklart med bravur. Det var en hel del Bellmanhistorier och här dök fransen (fransmannen) upp. Ni vet, det var Bellman tysken och fransen... eller? Självklart även en hel del kiss och bajshumor... är man 9 år så är man.

Snäll som jag är delar jag med mig av några av historierna som fick dem att vrida sig av skratt.

Pelle hade syslöjd. Han frågade fröken:
- Fröken, kan jag få sticka?
- Självklart, svarade fröken. 
Då stack Pelle.

 Det var två bajskorvar som spelade tennis. 
Då kom det en diarré och frågade om han fick vara med.
- Nä, det här är bara för hårda killar. 

-Vad får man om man vänder på Paris?
-Sirap.
-Vad får man om man vänder på sirap?
-En massa kladd. 

Japp det var det. Så kul kan man ha en fredagseftermiddag i rätt sällskap som är sugna på att få berätta roliga historier. 

Fortsätt att njuta av din fredagskväll!

Kram Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar