fredag 1 mars 2013

Hmmm... vilken härlig daaaa... oh oh oh oh! Man blir så härligt glaaa aa aa aa aa!

Fredag! Med vår i luften och sol. Herregud, vilken skillnad det gör för humöret!!!

Idag har jag varit med ett gäng godingar på stadens museum. Vi fick lära om oss allt ifrån stenåldern till järnåldern. Det är tex inte ett snoppben som gör att man ser att det är ett manligt skelett, för det finns inget snoppben... inte ens om skelettet är från stenåldern som mina juveler trodde... det var svanskotan... hmmmm. Om några tusen år när man gräver efter spår från 2000-talet så kommer man inte hitta några spår av bilar, datorer, telefoner, plast eller nåt sånt. Allt detta kommer att ha rostat eller multnat bort. Däremot kommer de hitta mängder av ... glasflaskor!? Undrar vad de kommer att kalla vår tidsålder, hmmm... läskåldern, flaskåldern eller glasåldern kanske? Ja, riktigt kloka kommer de nog inte tro att vi var iallafall.  Efter muséet när vi var tillbaka kokade jag korv i klassrummet för vi missade bamba och så blev det korv och film. Gissa om jag drog hem pluspoäng idag!




Sedan har jag bokat en plats tillsammans med Sandra (Sweet as sugar)bloggeventet som Camilla på "En mammas dagbok" anordnar. Det ska bli så vansinnigt kul!!! Ja, jag är lite gladprillig ännu!

Å så är det fredagkväll. Denna ljuvliga, ljuvliga tid i veckan. Ååååå, men kan sova tills kroppen vaknar av sig själv i morgon och vakna i lugn och ro och sträcka på sig som en katt ett par gånger innan man går upp och äter långfrukost. Underbart!

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar