lördag 2 mars 2013

Hmmm... Andra chansen ja... Go go go Martin!

Idag är det dags för "Andra chansen" i melodifestivalen då. Egentligen förstår jag inte konceptet med Andra chansen... ja eller varför det ska vara delfinaler alls. En final, med de bästa låtarna tycker jag är lagom. Efter att ha sett årets deltävlingar kan jag ju bara konstatera att det är många låtar som enligt mig inte håller måttet, men Svt vill väl ha in röster, så att de kan finansiera kalaset förstås. Här blir det alltså skaldjur och lite vin och Andra chansen ikväll tillsammans med god vän. Återkommer med omdömen om klädsel och förslag till alternativ i morrn.

I år är jag lite glad i allafall att det finns en andra chans. För jag tycker det är alldeles självklart att Martin Rolinski ska till final. Lyssna bara:


Hans låt är så mycket flört med gamla Modern Talkninglåtar, så det är inte klokt och det rycker i dansfötterna och minnen från discon i låg- och mellanstadiet och önskelåtar från discon i högre ålder då de kom i upphottade versioner ploppar upp. Jag kan bara inte bestämma mig för om den är mest lik "You can win if you want" eller "Cheri cheri lady". Vad tycker ni?



Ja, jag blir skitglad iallafall och får ett fånleende på läpparna och gillar det skarpt. Go Martin!!!


Mitt tips för ikväll är att Robin Stjernberg eller Anton Ewald går vidare tillsammans med Martin. Men jag tror också att Caroline af Ugglas har en väldigt stor chans. Har ni förresten sett hur lik Anton Ewald är den gamla godingen ovanför på tal om gamla favoriter? Alla bilder nedan är lånade från Svt:s hemsida.


Robin Stjernbergs nummer avslutas med ett pyroregn.
Robin Stjernberg med You.
Eric Gadd – "Vi kommer aldrig att förlora" Olle Kirchmeier/SVT
Vi kommer aldrig att förlora, Eric Gadd.
Hon har inte – Caroline af Ugglas
Caroline af Ugglas med Hon har inte.
Glädje och gemenskap är ledorden i Behrangs "Jalla, Dansa, Sawa".
Behrang Miri med Jalla Dansa Sawa.
Bild på Erik Segerstedt och Tone Damli.
Erik & Tone med Hello Goodbye.
Anton Ewald – "Begging"
Anton Ewald med Begging.
Cookies N Beans stastar på svart.
Burning Flags med Cookies N Beans.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar