lördag 9 februari 2013

Hmmm... trist, tråkigt och inte alls alldeles, alldeles underbart... Mellon har kommit till Göteborg.

Vi kör samma koncept som förra veckan och förhandslyssnar på låtarna. Om det inte vore för att jag vill se om låtarna lyfter något när det är på riktigt och att jag tänkte reastyla de kvinnliga deltagarna med fyndkläder från vår webshop i nästa inlägg, så skulle jag nog hoppa över den här delfinalen helt. Det verkar ju som om dance är den nya schlagern enligt de som påstår sig veta. Då undrar jag bara... var fanken är Darin? Han hade definitivt lyft den här tillställningen till nåt intressant! Nä, besvikelse sammanfattar detta bäst för mig. Men jag hoppas att ni hittar något ni gillar, för smaken... ja ni vet.

Bilden hämtad här: http://www.svt.se/melodifestivalen/smygtitta-pa-artisternas-bidrag

1. Sean Banan - Copacabanana
Jag har ganska svårt för Sean Banan och gillar inte detta alls!. Detta känns som något ur Bolibompa och ungarna kommer säkert att älska det här, så i lilla melodifestivalen och på nästa Rörisskiva är detta en given hit. Men allvarligt, vi kan inte rösta fram den här kiss- och bajshumorälskande killen.

2. Rikard Wolff - En förlorad sommar
Jag önskar att jag kunde skriva att denna är bra för jag gillar verkligen Rikard Wolff, men icke. Släpig, lyfter inte... har säkert en fin text med ett bra budskap men jag tröttnar direkt och orkar inte lyssna på vad han sjunger. 

3. Louise Hoffsten – Only the Dead Fish Follow the Stream
Lokalpatriot som jag är så heja heja Louise!!! Fram för fler östgötar i Mello! Men tja... jo... ganska okej, men jag gör ännu inte vågen.  Bäst av tre nu genomlyssnade låtar... men jag tycker inte den är given i en Mellofinal.   

4. Erik Segerstedt & Tone Damli –Hello Goodbye
Nä nu börjar jag bli riktigt uttråkad. Vad är det här? Trist låt som inte ger mig ett dyft. Trist, tråkigt och inte alls alldeles, alldeles underbar någonstans. 

5. Swedish House Wifes – On Top of the World
Nu börjar det låta Melodifestival och jag kommer säkert att trampa på en crosstrainer inom en förhoppningsvis snar framtid till denna. Men så läser jag SVT:s rubrik "Swedish House Wifes hemliga knep - hembakat" och suckar igen. 

6. Joacim Cans – Annelie
Nämen vad är det här??? Allsång vid lägerelden med en gitarr... la lala la. Stor suck!!! 

7.  Felicia Olsson – Make Me No 1
Fin röst och en ganska ok låt... men inget jag skulle lägga på min låtlista. Dock i den här samlingen ok, men det beror på det i mitt tycke väldigt trista startfältet. 

8. Anton Ewald – Begging
Vi blandar Ricky Martin och Eric Saade och vad fick vi då? Jo Anton Ewald! Det receptet måste ju funka eller? Eller!? Nä inte för mig, men kommer säkert gå till final.

Nä, det fanns inga givna finalister här. Kan ge mig den på att Sean Banan och Anton Ewald går till finalen. Men om jag ska välja några bland dessa, så blir det nog Louise och hemmafruarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar