lördag 16 februari 2013

Hmmm... det börjar likna nåt i mellon.

Efter att ha lyssnat på låtarna i ca 1 minut var, så tycker jag att det är nog den bästa delfinalen hittills. Vi har lite schyssta danstakter, nostalgipop på hög nivå och lite ballader. Dock en totalflopp. Fyra medelåldersmän som inte borde vara med alls. De är så mycket bättre på det de brukar göra och att ställa sig på scenen och sjunga om hur dåligt schlager brukar vara är lågt... långt under deras nivå... och jag undrar bara varför?

Mina favoriter är Martin Rolinski och Janet Leon till final och State of Drama och Amanda Fondell till andra chansen. Men vi får se hur det går ikväll. Denna gång tänkte jag dressa om de kvinnliga deltagarna i våra vårnyheter. Spännande va? Vill du förhandskolla på de flesta av våra vårnyheter på memelie.com så kan du gå in och kolla här. Så mycket fint!!! Å här får ni en liten sneakpeak...

Emmy Design The gorgeous garter pants. Dark blue denimLola Ramona Angie P Lila



1. Eddie Razaz - Alibi
Ytterligare en danslåt. Kommer garanterat att höras på en hel del discon och klubbar i vår och sommar. Jag tycker väl att den är ett nja...eller njä... eller jag vet inte... sisådär helt enkelt.

2. Elin Petersson - Island
Fin röst har hon helt klart denna Elin. Låten är ok, men lite för släpig för min smak efter bara en lyssning iallafall.

3. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Näe!!! Töntig text och 4 män som gör så mycket annat, så mycket bättre än att sjunga om hur dålig schlager kan vara. Ta bort!!! Fjantigt och klart under deras nivå.

4. Amanda Fondell - Dumb
Jodå. Den här är inte så pjåkig. Men ingen favorit.

5. Martin Rolinski - In and out of love
Oj! Modern Talking är tillbaka!!! Cherie Cherie Lady!!! Här kastas man tillbaka till 80-talet och lågstadiediscon i mitt fall då tjejerna hoppdansade och killarna flyttade fötterna från en sida till en annan. Jag gillar för nostalgifaktorn är hög, men vi har hört den förut.

6. Caroline af Ugglas - Hon har inte
Vi känner igen Caroline af Uggla i denna låt. Den kommer att spelas på radion framöver, men jag tror inte den går vidare ikväll.

7. State of Drama - Falling
Sånt här gillar jag, men det låter som så mycket annat i den här genren. Lite soft poprock. Men som sagt. Jag gillar och hoppas denna går vidare, antingen till andra chansen eller final.

8. Janet Leon - Heartstrings
Här börjar det låta schlager och danstakterna finns i låten. Bra låt, bra röst. Jorå. Den här funkar nog. Ja... jag gillar. 



De som tävlar i deltävling 3.
Bilden är lånad här: http://www.svt.se/melodifestivalen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar