lördag 2 februari 2013

Hmmm... förhandslyssning av melodifestivalen.

Jag har varit inne på svt:s hemsida och tjuvlyssnat på kvällens låtar. Men... näe... jag vet inte...GÄÄÄSP! Vilka tråkiga låtar. Inget som jag kommer att lägga till på min spotifylista iallafall. Smaken är som baken och jag hoppas att andra hittar något de gillar. Mig föll det inte på läppen och jag funderar mest på hur låtarna som valdes bort var? Vad tyckte ni?


Men jag tänker ändå se programmet ikväll. Jag har stora förhoppningar på Gina och Danny. Tror att de kommer att leda programmet med stil. Jag måste ju se hur alla är klädda också. Betyg kommer i morgon och förslag på förbättringar till de som eventuellt behöver. Vi leker Trinny och Susannah och stylar om melodifestivalen med plagg från shoppen helt enkelt. Vi får se hur det går. Hmmm....

Vill ni veta ad jag tyckte om låtarna så hittar ni det längre ner. 

Avslöjat: Här är alla artister som tävlar i Melodifestivalen 2013!
Bilden är lånad här: http://www.posh24.se/melodifestivalen/avslojat_har_ar_alla_artister_som_tavlar_i_melodifestivalen_2013

1. David Lindgren – Skyline
Låtskrivare: Fernando Fuentes, Henrik Nordenback och Christian Fast


Delad favorit med Yohio ikväll, men fortfarande inget jag skulle lyssna på i morgon när kvällens melodifestival är slut.

Uppdaterat... hmmm... blev så mycket bättre efter Step by step introt och på scen på riktigt så joooo... jag skulle kanske lyssna på denna i morrn ändå. Ja man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Den seglade snabbt upp som toppfavorit här nu. 

2. Cookies N Beans – Burning Flags
Låtskrivare: Fredrik Kempe


Fin stämsång, men den fastnar helt enkelt inte. 

3. Jay-Jay Johanson – Paris
Låtskrivare: Jay-Jay Johanson


Lite jazzig och franskinspirerad... men lyfter ju aldrig. Jag kan inte ens nynna den när den är slut... lämnar inga spår. 

4. Mary N’diaye – Gosa
Låtskrivare: Johan Åsgärde, Mattias Frändå och Mary N’diaye


Textraderna "Vi ska gosa, gosa, gosa, gosa, gosa, gosa natten lång. Vi ska gosa, gosa, gosa, gosa, gosa, gosa till vår sång ... å sen så gör vi det igen" säger väl allt. NÄÄÄÄÄÄEEEEE!!!!

5. Eric Gadd – Vi kommer aldrig att förlora
Låtskrivare:  Eric Gadd, Thomas Stenström och Jacob Olofsson


Ganska lovande början, men jag tröttnar innan den är slut. 

6. YOHIO – Heartbreak Hotel
Låtskrivare: Johan Fransson, Tobias Lundgren, Tim Larsson, Henrik Göranson och YOHIO


En av kvällens bästa, men jag tycker hela tiden att jag har hört den förut. Påminner om någon annan låt. 

7. Anna Järvinen – Porslin
Låtskrivare: Björn Olsson, Martin Elisson


Vackert, men jag blir inte så berörd som jag skulle vilja bli för att gilla en låt av den här typen.

8. Michael Feiner & Caisa – We’re Still Kids
Låtskrivare: Caisa Ahlroth och Michael Feiner


För mycket Ingemar Nordström och dansband. Den här låten får det att krypa i hela mig. Den här gillade jag INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar