söndag 16 december 2012

Hmmm... man bara måste älska Dorsia... och jag är inte den enda.




Dorsia ja... you got to love it. Jag tog ju som sagt med A och J till Dorsia igår och nu är det två till som sällar sig till beundrarskalan. Det är lite som att kliva in i en annan värld, som en boudoir med 20-talskänsla. Soft tidsenlig musik i bakgrunden och man känner axlarna sjunka ner, för här blir man varmt välkomnad och ompysslad. När vi var där igår satt vi bredvid Camilla Läckberg och Martin Melin med vänner. När jag kollade Camillas twitter visade det sig att även Pernilla Wahlgren varit där tidigare. Men henne missade vi tyvärr.

Bilden lånad från Dosias faceboksida
Som sagt. You got to love it och är du i Göteborg så är detta mitt hetaste tips på vad man inte får missa.

Bilden lånad från Dorsias hemsida dorsia.se

Jag älskar sådana kvällar. Att få spendera tid med personer som man tycker så mycket om, skratta tillsammans, uppdatera vad som hänt sedan sist och allt detta i en fantastisk miljö och samtidigt äta mat som är så god så man inte vill att den ska ta slut, utan äter den riktigt, riktigt långsamt i små bitar för att verkligen känna smaken av varje tugga.


Vi valde olika rätter alla tre. 

 
 Utskuren oxrostbiff, med något intressant krispigt bland rödbetorna, ni ser det där bruna väl,
som visade sig vara kapris.


Kryddstekt renkalv... med rentunga i formen... som faktiskt var godare än jag trodde. För jag vågade faktiskt smaka lite från A. J var mer skeptisk.

 Mandelrostad hälleflundra.

 Dokumentation pågår på många håll vid bordet. Ja, ni ser väl, ingen har vågat äta förrän foton tagits.

 Dessert såklart. Varma pecannötskakor och vit kaffeglass och mörk chokladtarte med fikon och clementinsorbet.  

 Lite toalettbilder. För man har inte sparat på krutet där heller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar