lördag 15 december 2012

Hmmm... Lite Liseberg, lite Dorsia och hmmm... kan man ha en sån där hemma?

Lördag och ledig helg... tror inte jag är den enda som har längtar efter det. Det är konstigt att när man vet att det snart väntas extra ledigheter och roligheter så är det precis som om någon pangar ballongen ca två veckor innan den där ledigheten verkligen kommer och man fräser iväg och landar som en skrynklig liten hög som kravlar sig fram de där veckorna innan ledigheten. Ända in i kaklet... jodå man kommer dit så småningom, det gör man, men fort går det inte!

Ikväll ska jag möta upp vännen A och hennes J på Dorsia. Ett par jag gillar skarpt... livet tar små kurviga vägar ibland och vissa avvägar är roligare än andra. Som här. En av mina bästa vänner sedan ca 20 år tillbaka träffar min gamla klasskompis som jag inte sett på flera år och de blir ett par. En intressant upplevelse att träffa någon som man delat så mycket tid med och delar så många minnen med, men som man i vuxen ålder egentligen inte känner alls och nu får lära känna på nytt i en ny roll, som bästa vännens pojkvän. 

Som ni vet är ju Dorsia ett av mina absoluta favoritställen i Göteborg, alla kategorier, och det är klart att man vill ta med personer man tycker mycket om till en sånt ställe. Vill ni ser mer av Dorsia, kolla här och här och här. Lite bilder kommer i morgon.

Så länge får ni hålla tillgodo med bilder från Lisebergs julmarknad. En sån där liten energipåfyllare vid den här tiden på året. Vackert, mysigt, goda dofter, glögg och varm choklad, churros och välfyllda små bodar... och i år när vi var där... vansinnigt kallt och snö... det är man inte bortskämd med här på västkusten.

En av varorna de sålde framkallade ett fundersamt hmmm!? Eller som D sa:
- Tjaaa, man måste nog vara en riktigt konstnärlig typ... med högt i tak och vita väggar hemma för att köpa den och få den att passa in...

Gissa vilken...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar