torsdag 12 juli 2012

Hmmm... mm mmm mmmm Lola Ramona!!!


Nästa grej på mässan som fick oss på Memelie att haja till och hmmm:a var underbara Lola Ramona!




Här var det inte frågan om något fundersamt hmmm:ande överhuvudtaget. Det var en tvärnit och ett HMMM... och ett WOW! De där skorna bara SKA vi ha!!! Alltså kolla här, hur kan man bara inte älska dessa skor och Lola Ramonas attityd och humor? Va? Va? VA? Dessutom har de ursnygga väskor och några av dem kommer vi också att sälja. Ni fattar väl att hösten på memelie.com kan man bara inte missa med dessa godbitar på ingång. Detta är ett smakprov på Lola Ramonas utbud. Inte exakt de skor vi kommer att sälja. Våra pärlor får ni se i nästa inlägg. Håll ut!

Lola Ramona grundades av Gitte Sandquist 2006. Märket har sina rötter i centrala Köpenhamn. Hon tyckte att det saknades en speciell typ av skor på marknaden, så hon startade Lola Ramona för att själv tillverka dessa skor . Det visade sig vara ganska enkelt att börja designa skorna, men svårt att komma på ett bra namn. De första skorna såldes faktiskt utan logga, bara en teckning av en tjej fanns på insidan. Namnet skulle vara feminint, men också en aning tufft. Det skulle fungera internationellt. Alla skulle kunna uttala namnet. Det skulle vara ett namn på en tjej, med både för- och efternamn. Namnet Lola Ramona kom till först två veckor innan skorna började produceras.


 
Lola_Girl_Black.jpgDet är uppenbart att humor är en vald del av märkets filosofi och design. Teckningen av tjejen är gjord av en dansk konstnär och är en bild av en tjej som har ramlat eftersom hon inte är van att gå med höga klackar. Det är så många tjejer känner när de börjar sin karriär på höga klackar. Genom att sätta denna teckning under skorna säger Lola Ramonas crew att det var precis såhär de också kände sig... men nu har de gjort skor som du kan leva ditt liv i. 

Alla Lola Ramonas skor har ett unikt namn och de randiga klackarna och rosetterna är alltid närvarande. Detta är ett sätt att få kunden att identifiera sig själva med produkten. När en kund har köpt en sko som hon känner sig bekväm i ska hon kunna komma tillbaka till affären och fråga efter Minnie, Connie, Elsie och finna samma bekväma sko, men med en ny design. 


Lola Ramonas crew hittar inspiration i varandra och i sitt vardagliga arbete. De försöker alltid att ta designen en liten bit längre än vad du väntat dig. De inspireras ofta av trenderna på gatan, både i sin egen stad men också när de reser. Skorna har ingen speciell målgrupp. De är "utan" ålder. Det är mer en fråga om du som kvinna kan identifiera dig med designen - eller inte. 

You find an English translation here: http://www.lolaramona.com/About-Lola-Ramona.aspx


Vi blev helt sålda på dessa skor! Dessutom visade sig danskorna på Lola Ramona vara ett gäng glada, trevliga, snygga, roliga och härliga kvinnor som verkligen vet hur man bär upp dessa skor! Kolla här bara!


Detta är Maria ("shoepusher" på Lola Ramona) och Gitte (grundare av Lola Ramona).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar