måndag 29 juli 2013

Mmmm... vidare mot Menton.

Efter några dagar tog vi tåget mot Menton. Där visade det sig vara någon slags festival och det hände grejor både lite här och där på gatorna.


Det här var några sagoberättare, tror jag, något berättade de iallafall och spelade musik och delade ut spunnet socker.


Vi strosade vidare längs gatorna och hamnade utanför den vackra saluhallen. Såg dessutom ett fantastiskt tak i en lägenhet mitt emot. Snälla hyresvärden, när du fixar taket i vårt kök så kan jag tänka mig ett sånt här.


Vi gick vidare och hamnade i den gamla delen av Menton. Helt otroligt vackert och här o:ade och a:ade jag en hel del. Så många vackra vindlande gator och hus och portar och... och... och...




Porten in till stadsdelen och utsikt över vattnet mellan husen. 



 Den vackra gamla kyrkan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar