söndag 21 april 2013

Hmmm... tipsar om ny serie på SVT.... Land girls!

Här har det varit tyst ett tag... jag drunknade i en hög av nationella prov, kunskapsprofiler, individuella omdömen, iup:er och planering av utvecklingssamtal. Jag är inte uppe på toppen av högen ännu, men har fått upp näsan över kanten iallafall. Återkommer med ny kraft i slutet på maj, då allt är klart. Fram tills dess kommer jag självklart att skriva i bloggen, men jag kommer inte hinna skiva varje dag som jag skulle vilja... tyvärr.

Men, nu struntar vi i det och byter ämne. Jag har fått ett tips på en serie som har premiär på SVT på torsdag 4/5 kl 18.15. Kanske är lite tidigt på kvällen för många, men det finns ju alltid SVT play.

Serien heter Land Girls och är en BBC serie som utspelar sig under andra världskriget i England. Kvinnorna fick då börja arbeta inom både industrin och jordbruket, när männen drog ut i strid och Joyce och Nancy får börja arbeta på en gård tillsammans med Annie och Bea. Här är det ju helt klart upplagt för intriger och säkert lite kärlek

Å ni hör ju årtalen... 1940-, 1950-tal och ett BBC-drama. För mig så betyder det att det kommer vara bra kvalité och fantastiska kläder. Ja, ni vet säkert min svaghet för kostymdrama och ni som varit inne på Memelie förstår ju att detta kommer att vara en serie helt i min smak. Kläder och frisyrer som är to-die-for. OM JAG SKA SITTA BÄNKAD OCH TITTA!!! Torsdagskvällarna är härmed uppbokade.

Joyce, Nancy, Annie och Bea i Land Girls.
Bilden lånad från SVT här: http://www.svt.se/land-girls/historiskt-drama-om-fyra-unga-kvinnors-liv-under-andra-varldskriget
LtoR: Sophie Ward plays Lady Ellen Hoxley, Summer Strallen is Nancy Morrell and Nathaniel Parker plays Lord Lawrence Hoxley in Land Girls
Bilden lånad från BBC här: http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2009/06_june/04/landgirls.shtml

2 kommentarer:

  1. Urdålig på svenska serier just nu elr tv överhuvudtaget! Men den kanske jag ska kolla in!
    Lycka till med allt jobb & ha en fin vecka!
    ( Jag håller på för fullt att söka jobb i Oslo. Ska bli spännande att se hur skolan funkar i Norge! )
    kram till dig/Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med jobbsökandet!
      Förstår att det ska bli spännande att se hur den norska skolan funkar!
      Hoppas ni har det fint!

      Många kramar!

      Radera