tisdag 11 juni 2013

Hmmm... retrofrisyr och smink.... hur 17 gör man?

Vi ska till Hayride och sälja våra kläder i slutet är juni. Jag som inte har varit på festival någonsin... eller jo, jag har ju faktiskt varit på visfestivalen i Västervik någon gång under tidigt 90-tal, när jag tänker efter. Såg ju Sverige ta brons i fotbolls-vm på storbild där någonstans. Hursomhelst. Det var ett tag sedan jag var på festival och någon rockabillyfestival som detta är har jag aldrig varit på, så jag tycker det ska bli jättespännande.

Jag är ingen hejare på att fixa hår och sånt så nu sitter jag och googlar retrofrisyrer och rockabillyfrisyrer. För ska man på festival så vill jag vara fin och ha passande frisyr och smink. Sminket har jag fått topptips om. Jag frågade helt enkelt Elsa Billgren på hennes blogg och hon var så fantastiskt snäll att hon både svarade och senare även gjorde en liten film. Kolla här.

Även denna är bra:


 När det gäller frisyrer finns en hel del bra tips på youtube. Bland annat dessa:



Så nu ska jag bara öva och öva och öva. Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar