lördag 21 september 2013

Hmmm... Home sweet home... äntligen!

Efter att ha burit grejor så armarna släpade i backen, bytt spårvagn 3 gånger enkel väg och åkt den vägen fram... och tillbaka... å fram igen så är jag och alla mina prylar... dvs Memelies bokföring (x antal pärmar), en skrivare, två laptops, alla kläder och andra pryttlar som behövts när vi bott borta äntligen hemma.

HEMMA!!!

Det är så skönt, så det går inte att beskriva. Vi har haft det bra under reparationerna då vi bott hos min vän N, men det stämmer verkligen det där gamla slitna ordspråket... Borta bra, men hemma bäst.

Nu ska jag bara försöka bena ut i vilken ände jag ska börja röja... och försöka lokalisera någon disktrasa, så att jag kan torka bort byggdammet innan jag ställer in i skåpen.

Men helt ärligt så skiter jag högaktningsfullt i det ikväll. Jag ska ju sova i min egen säng... lycka! och kolla på "Hur många lingon finns det i världen" och njuta.

Jag är hemma!!!


2 kommentarer:

  1. Åh! S skönt för er att vara på plats i hemmet igen:) Det känns som att det var länge sedan ni fick läckaget.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en ganska lång tids bortaboende. Läckan hände i slutet av juni. Så nu njuter vi och nickar nöjt till varandra för varje låda vi packar upp och rensar ut gammalt skräp ifrån. Det blir så fint så nu hemma hos oss.

      Radera